Na kartach historii
13 lipca 1521 r. mieszkańcy Krakowa i jego okolic po raz pierwszy usłyszeli głos tego przez setki lat największego w Polsce dzwonu zwanego „Dzwonem Zygmunta”. Swą nazwę dzwon „Zygmunt” otrzymał na cześć fundatora – króla Zygmunta I Starego. Jak podaje legenda został on odlany ze zdobytych armat. Wykonawcą dzwonu był Hans Beham z Norymbergi. Dzwon odlano w Krakowie w 1520 r. Uroczyste zawieszenie „Zygmunta” na dzwonnicy, czyli na jednej z wież Zamku Wawelskiego, zwanej Zygmuntowską miało miejsce 9 lipca 1521 r. Tej ciężkiej pracy dokonano siłą ludzkich mięśni, wykorzystując system lin i kołowrotków. Dzwon ten został wykonany z brązu – stopu miedzi i cyny. Waga dzwonu wynosi około 11 ton, zaś stalowe serce dzwonu waży około 300 kg. Na zewnętrznej stronie „Dzwonu Zygmunta” znajdują się płaskorzeźby Św. Zygmunta – patrona fundatora dzwonu i Św. Stanisława – jednego z patro-nów Polski, a także wizerunki Orła – herbu Polski i herbu litewskiego – Pogoni.
Czerwiec – to miesiąc Najśw. Serca Pana Jezusa.
W tym miesiącu katolicy gromadzą się na nabożeństwa ku czci Bożego Serca. Czerwcowe Nabożeństwa do Najświętszego Serca Pana Jezusa odprawiamy codziennie przez cały miesiąc: w niedziele i święta o godz. 15.30, zaś w dni powszednie wieczorem o godz. 18.00, jeśli będzie dostateczna liczba Parafian.
W ostatnią niedzielę maja skończył się okres wielkanocny i rozpoczął się w liturgii tzw. okres zwykły.
„Święta Matka Kościół uważa za swój obowiązek obchodzić w czcigodnym wspomnieniu zbawcze dzieło swego boskiego Oblubieńca przez cały rok w ustalonych dniach. Każdego tygodnia Kościół obchodzi pamiątkę Zmartwychwstania Pańskiego w dniu, który nazwał Pańskim, a raz do roku czci je także razem z Jego błogosławioną Męką na Wielkanoc, w to swoje największe święto.
Z biegiem roku Kościół odsłania całe misterium Chrystusa, począwszy od Wcielenia i Narodzenia aż do Wniebowstąpienia, do dnia Zesłania Ducha Świętego oraz oczekiwania błogosławionej nadziei i przyjścia Pańskiego.
W ten sposób obchodząc misteria Odkupienia, Kościół otwiera bogactwa zbawczych czynów i zasług swojego Pana, tak że one uobecniają się niejako w każdym czasie, aby wierni zetknęli się z nimi i dostąpili łaski zbawienia” (KL, 102).